صالحی در نشستی با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرمطرح کرد
نقش تأثیرگذار فرهنگ، هنرو رسانه در پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: «فرهنگ، هنرورسانه بویژه فضای مجازی نقش مؤثری در کاهش آسیبهای اجتماعی از جمله پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد دارد.»
سیدعباس صالحی پیشازظهر دیروز در نشست هم اندیشی همکاری در طرح جامع یاریگران زندگی با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدربا اشاره به نقش و تأثیر فرهنگ وهنردرکاهش آسیبهای اجتماعی گفت: در دو سال اخیر اقدامات مناسبی در حوزه بررسی و کاهش آسیبهای اجتماعی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و خطهای اتصالی خوبی بین فضای فرهنگ، هنر و رسانه با فضای توسعه اجتماعی و مقابله با آسیبهای اجتماعی ایجاد شده است.
او در ادامه افزود: شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازه زمانی و با حضور خانم داداندیش اقدامات مناسبی در حوزه آسیبهای اجتماعی داشته است که چگونه میتوانیم این موضوع از جمله مبارزه با اعتیاد را از لحاظ رویکردی و برنامهای با فضای این وزارتخانه نزدیکتر کنیم. در بخش محتوایی هم اقداماتی در این زمینه انجام شده و توجه به موضوع مواد مخدر هم در تولیدات محتوایی از جمله این اقدامات است. البته تأکید من این است باید در حوزه ایدهها و قالبها به نوآوری توجه داشته باشیم و هماهنگی و همافزاییهای بیشتری در بودجه 1400 در این زمینه داشته باشیم.
صالحی گفت: در حوزه درمان، مقابله و پیشگیری اعتیاد، فرهنگ، هنر و رسانه بویژه فضای مجازی نقش وسیعی دارد و ظرفیتهایی در رسانه وجود دارد که میتوانیم این ظرفیتها را به فعلیت تبدیل کنیم و در بخش هماهنگی و هم افزایی و مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه بیشتر و آن را به نظام استقرار برسانیم.
صالحی به ظرفیت رسانههای خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید تعریفی از سوژههای مورد توجه مخاطبهای خارجی در این حوزه بدهد تا با توجه به اینکه از نظر مخاطب خارجی چه اقدامی به عنوان ابتکار محسوب میشود، اقداماتی صورت بگیرد و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه میتواند همکاریهای لازم با ستاد مبارزه با مواد مخدر را داشته باشد. حوزههای استانی را هم برای همکاری و کمک در این زمینه میتوان فعال کرد و در حوزه فضای مجازی هم اقدامات بسیاری در حال انجام است و میتوان همکاریهای مشترک میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد کرد.
تورج منصوری از شرایط بیمه اهالی سینما به «ایران» میگوید
بیمه بیکاری هنرمندان متناسب با نرخ تورم و خط فقر باشد
نرگس عاشوری
خبرنگار
در روزهای پایانی هفته گذشته جمعی از اعضای خانه سینما به نمایندگی از هنرمندان در نشستی با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح مسائل و مطالبات قانونی خود پرداختند و خواستار رفع مشکلات به صورت دائمی شدند. در این نشست که با حضور منوچهر شاهسواری، فاطمه معتمدآریا، امین تارخ، محمدعلی نجفی، آتیلا پسیانی و... برگزار شد، مباحث مطرح شده بیشتر حول محور مشکلات نظام بیمهای مشاغل آزاد از جمله اهالی سینما متمرکز بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم شناخت نواقص، تشکیل کمیته دائمی برای پیگیری مطالبات هنرمندان را پیشنهاد داد. شریعتمداری همچنین بار دیگر خبر تصویب آییننامه اجرایی بیمه بیکاری هنرمندان را تأیید کرد. خبری که پیش از این از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکل رسمی اعلام شده بود. تورج منصوری فیلمبردار باسابقه و رئیس انجمن فیلمبرداران سینمای ایران که در ادوار مختلف با حضور در ترکیب هیأت مدیره خانه سینما پیگیر مطالبات اهالی سینما درباره بیمه بوده، در گفتوگو با «ایران» ضمن ارائه شرح تاریخی از وضعیت بیمه دست اندرکاران سینما، از وضعیت کنونی و نیازها برای آتیه روشن گفته است. با حذف سؤالات مطرح شده، ماحصل گفتههای او را در ادامه میخوانید:
سینماگران، صیادان آزاد ماهی در دریای جنوب
اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 دوره آخر ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی همت شد تا امر معوقه 70 ساله بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان و دستاندرکاران سینما به سرانجام برسد. بنده به عنوان مدیر عامل خانه سینما با همراهی آقای حمید پورافضل ناظر مالی وزارت ارشاد در رایزنی با آقای میرسلیم وزیر وقت ارشاد و آقای کرباسیان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به معاهده سهجانبه رسیدیم. در هفت شب و روز جشن و پایکوبی اعلام شد که سینمای ایران بعد از 70 سال بیمه شده است. درباره مشخصات بیمه به تفاهم خوبی رسیده بودیم. بیمه هر سازمان بر اساس مقیاسهایی چون سختی کار، ساعت کار، خطرپذیری، زمان بازنشستگی و... طراحی میشود. آن زمان شغل مشابهی برای سینما وجود نداشت. با شتابی که برای سرانجام رسیدن کار وجود داشت شغل سینما به کار صیادان آزاد ماهی در دریای جنوب تشبیه شد. بر این اساس به جای شیلات، خانه سینما به عنوان صاحب کار فرضی مطرح شد و شماره کارگاه گرفت. حق کارفرما توسط وزارت ارشاد از محل درآمد سینماهای کل کشور (2 درصد) به صندوق خانه سینما واریز میشد. اعضای خانه سینما بر اساس شغلشان در سه رده طبقهبندی شدند. مدیران با سقف رقم خودشان را بیمه کردند و گروههایی که جنبه کارگری داشتند از جمله بازیگران بدلکار با ضرایب پایینتر، کف رقم را پرداخت میکردند. با این حساب سهمی که از وزارت ارشاد دریافت میشد به همین تناسب تقسیم میشد.
بیمه خویشفرمای تاکسیرانی برای اهالی سینما
با جابهجایی دولت آقای هاشمی رفسنجانی و تغییر مدیران سینمایی و رفتن آقایان بهشتی و انوار که عاشق واقعی سینما بودند، شرایط تغییر کرد. مدیریت جدید سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که بخشی از مسیر غیرقانونی طی شده است. در نهایت تا زمانی که آقای سیف الله داد معاونت امور سینمایی را به دست گرفته و پیگیر امور شود، یک دوره گذار طی شد و بدهی بالایی از سوی وزارت ارشاد به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل شد. این بدهی بهانه خوبی بود تا سازمان تأمین اجتماعی بیمه سینماگران را تعطیل کند. آقای سیفالله داد باید دولت اصلاحات را کم خرج میکرد. نهایت تلاش او این شد که بدهی وزارت ارشاد بخشیده شود و با کسر امتیازات از بیمه، تفاهمی تازه شکل گرفت. خانه سینما دیگر به عنوان کارفرمای فرضی محسوب نمیشد و اهالی سینما بر اساس نظام کاملاً آزاد بیمه شدند. درجهبندی از بین رفت و همه یکسان به کف بیمه رسیدند. هر چه از این دوران گذشت ذره ذره از امتیازات بیمه هم فرو ریخت. به عنوان مثال دو سه بیمارستان ممتازی که برای اهالی سینما در نظر گرفته شده بود تا مطابق با شأن فرهنگیشان بدون معطلی به آن مراجعه کنند، از بین رفت. دفتری که برای خدمات درمانی در خانه سینما دایر شده بود، تعطیل شد و... در نهایت بیمه خانه سینما شیری بییال و اشکم شد و در حد بیمه خویشفرمای تاکسیرانی برای رانندههای تاکسی تنزل پیدا کرد.
نمیتوان به هر همکاری تن داد
بیکاری برای همه پیش میآید و برای اهالی سینما بیشتر. کار اغلب اهالی سینما مقطعی است. ممکن است کاری پیشنهاد نشود یا مثل شرایط اپیدمیک امروز تولیدات تعطیل شود و یا اساساً کار پیشنهادی مناسب طبع هنری یک سینماگر نباشد. اغلب هنرمندان به خاطر علو طبع، برای فرار از بیکاری حاضر نیستند به همکاری با هر اثری تن بدهند. نمیتوان از امثال آقای کیمیایی، مهرجویی و تقوایی و... انتظار داشت که برای سیر کردم شکمشان هر کاری را انجام دهند. اهالی این حرفه بیمه بیکاری ندارند و با این میزان سطح تحصیلات و خدماتی که به فرهنگ کشور کردهاند باید به شیوه درویشی کنج خانه بنشینند و با سیلی صورتشان را سرخ نگه دارند.
در مسیر رسیدن به شرایط مطلوب
باید شکل کجدار و مریز موجود که هر سال نیازمند چکشکاری است یک بار و برای همیشه به سرانجام مطلوب برسد. با حضور گروه خبره از هر دو طرف حاکمیت و دستاندرکاران سینما _ آدمهایی که بتوانند تصمیم بگیرند و تصمیمشان ضمانت اجرایی داشته باشد_ بیمه اهالی سینما شبیه همان چیزی شود که حداقل به شکل اخلاقی در روزهای ابتدایی تدوین شد. حقوق بازنشستگی اهالی سینما با کارمندان هم رتبه تلویزیون معادلسازی شود. سیمای جمهوری اسلامی ایران که رسانه تحت اختیار حکومت است و از قواعد و فرمولهای استخدامی کاملاً قانونی استفاده میکند. حداقل با در نظر گرفتن تورم و بر اساس میزان خط فقر، حق بیکاری پرداخت شود. در دوران بیکاری حق بیمه و سرانه درمان دریافت نشود.
با حضور باران کوثری، فرزاد فرزین ، رویا نونهالی، پانتهآ بهرام، آرمان درویش، رضا بهبودی و الهام کردا
پخش «ملکهگدایان» از 17 دیماه آغاز میشود
فرهنگی/ با اتکا به حافظه طولانی مدت نام حسین سهیلیزاده را با سریال «جنگلبانان کوچک» به خاطر میآوریم. آشناترین حضور او در تلویزیون که نیازی به آدرس دادن و ارائه اطلاعات ندارد سریالهای «ترانه مادری»، «دلنوازان»، «فاصلهها» و ... است؛ سریالهایی که به خاطر پرداختن به موضوعات جوانان و جامعه با اقبال عمومی مخاطبان همراه شد.
حسین سهیلیزاده به عنوان کارگردان تلویزیونی در ساخت درامهای هرشبی تبحر داشت و خوب میدانست چگونه میتوان تماشاگر را درگیر قصه کرد. «آوای باران» که سال 92 پخش شد شاهد مثالی دیگر از همین مدعاست.
پس از تجربه نه چندان موفق «مرز خوشبختی» در تلویزیون، سهیلیزاده هم از تلویزیون به شبکه نمایش خانگی کوچ کرد و سریال «مانکن» را ساخت. اولین تجربه سریالسازی سهیلیزاده در شبکه نمایش خانگی از روزهای پررونق سریالسازیاش برای تلویزیون فاصله داشت. او بار دیگر در آغاز دوران رقابت دو پلتفرم نامآشنا، دومین سریالش را برای پخش اختصاصی در «فیلیمو» آماده نمایش کرده است. از مشخصههای کارنامه تلویزیونی حسین سهیلیزاده معرفی بازیگران تازه وارد بر عرصه تصویر است که از میان آشناترین این چهرهها میتوان به سحر قریشی در سریال «دلنوازان» اشاره کرد. با این وجود سهیلیزاده برای حضورش در شبکه نمایش خانگی این ریسک را نپذیرفت و در «مانکن» سراغ چهرههای آشنایی چون مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، لیندا کیانی، محمدرضا فروتن و ... رفت. «ملکه گدایان» به لحاظ فهرست بازیگران نام آشنا پر و پیمانتر از «مانکن» است. باران کوثری پس از «دندون طلا» داود میرباقری دومین حضورش در شبکه خانگی را با «ملکه گدایان» تجربه میکند. فرزاد فرزین پس از «مانکن» برای دومین بار با این کارگردان همکاری دارد. رویا نونهالی، پانتهآ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا و ... از دیگر بازیگران این سریال هستند. روزبه بمانی هم آهنگ تیتراژ انتهایی سریال را با نام «علاج» خوانده است. رحمان سیفیآزاد و علی طلوعی تهیهکنندگی این سریال را برعهده دارند و حامد افضلی و امین محمودی فیلمنامه آن را نوشتهاند. «ملکه گدایان» درام اجتماعی است. در اخبار منتشر شده اطلاعات خاصی راجع به داستان وجود ندارد و به جای خلاصه داستان به این عبارات بسنده شده است: «امروز تو، می تونه فردای من باشه ... هیچکس از سرنوشت خبر نداره ... حتی شما ...» اولین قسمت «ملکه گدایان» 17 دیماه از فیلیمو پخش میشود. این اولین سریال اختصاصی فیلیمو در دوران رقابت است. نماوا با انتشار محتوای اختصاصی «همرفیق» و «قورباغه» قدم اول را برای ایجاد فضای رقابتی ایجاد کرد. فیلیمو در پاسخ به این رقابت علاوه بر «ملکه گدایان»، «خوب بد جلف» پیمان قاسمخانی، «جیران» حسن فتحی، «میدان سرخ» ابراهیم ابراهیمیان و تاک شو بهرام رادان را آماده پخش میکند.
دبیر نخستین مسابقه عکس «برگریزان تهران» مطرح کرد
می خواهیم نگاه دیداری و بصری مردم را تقویت کنیم
مریم سادات گوشه
خبرنگار
راهیافتگان نهایی مسابقه عکاسی «برگ ریزان تهران» به دبیری ساعد نیکزاد مشخص شدند. در اولین دوره این مسابقه فقط عکسهایی میتوانستند شرکت کنند که از محدوده شهر تهران گرفته شده باشند و از مکانهای عمومی، فضاهای شهری، زندگی روزمره، طبیعت شهری و مبلمان شهری وهمچنین بیانگر جلوههای پاییزی طبیعت شهر تهران باشد.
داوری نهایی نخستین مسابقه عکس «برگریزان تهران» از میان هزار و 753 عکس از ۳۶۳ عکاس و نیز داوران متشکل از ابراهیم صافی، مهدی وثوقنیا و گلریز خانعلیزاده با حضور ساعد نیکذات دبیر این مسابقه بهصورت آنلاین عکسها را دیدند و سرانجام ۵۸ عکس از ۴۳ عکاس به نخستین نمایشگاه عکس «برگریزان تهران» راه یافتند.
ساعد نیکذات دبیر نخستین مسابقه عکس «برگریزان تهران» در مورد این نمایشگاه به «ایران» میگوید:«موضوع بحث پاییز تهران است و من انتقادم این بود از کجا بدانیم که پاییز تهران است یا شهرهای دیگر. با صحبتی که با دوستان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ما حمل بر صداقت میکنیم. سپس یک وبسایت در انجمن عکاسان ایران طراحی شد تا عکاسان در آنجا عکسهایشان را بارگذاری کنند.» نیکذات در مورد شرایط عکاسی در این مسابقه توضیح داد: «هر عکاس میتوانست 7 عکس مربوط به 3 تا 4 سال اخیر مربوط به تهران را بفرستد.هر چیزی که تصویر را ثبت کند از نظر ما عکاسی است. یعنی فرقی نمیکند با دوربین باشد یا با موبایل.»
این هنرمند عکاس در مورد پاییز و مفهوم آن تأکید کرد: «پاییز یک مفهوم فیزیکی برگریزان است و مفهوم درونی آن یعنی اضمحلال هر چیزی را میتوان پاییز دانست. سعی کردیم با این ترکیب داوران، یک نگاه متفاوت در نمایشگاه داشته باشیم تا مردم هم نگاه متفاوت را متوجه شوند.»
نیکذات در مورد اینکه آیا تعداد شرکتکنندگان در نمایشگاه راضیکننده بوده است، میگوید: «تمایل به شرکت در جشنوارهها کمتر شده است. بالای 400 نفر در این فراخوان ثبتنام کردند اما بیش از 363 عکاس، عکس فرستادند. آمار نسبتاً زیادی نیست چرا که ما عکاسان بسیاری داریم که در دانشکده درس خواندهاند و ضمن اینکه خیلیها هم بهصورت آماتور عکس میگیرند. فکر میکردم تعداد بیشتری در این فراخوان شرکت کنند. البته ما هم دیر فراخوان را اعلام کردیم و از طرفی شرایط کرونا هم در پاییز 99 اتفاق افتاد و همه اینها باعث شد تعداد شرکتکنندگان کمتر باشد.» او ادامه داد: «این نخستین نمایشگاه و جشنواره است. اگر بخواهیم تداوم داشته باشد باید عمیقتر به آن نگاه کرد.طبیعت تهران را ازبین بردهایم یا معماری قدیم تهران که در حال ازبین رفتن است.طبیعت در خانههای ما تهرانیها بسیار کم است و ما در خانه به آن شکل آن را نمیبینیم.اگر این جشنواره بخواهد دائمی باشد باید به همه این موارد توجه کرد.»
او در مورد جوایز نهایی جشنواره گفت: «به 5 نفر اول این جشنواره مبلغ 5 میلیون تومان جایزه نقدی و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار خواهیم داد و به 5 منتخب دیگر، مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان و نیز دیپلم افتخار خواهیم داد و به تمامی کسانی که عکس آنها پذیرفته شد یعنی 58 عکس، حق التألیف به مبلغ 400 هزار تومان پرداخت خواهد شد.» به گفته دبیر جشنواره بهدلیل کرونا داوری این جشنواره بهصورت آنلاین انجام شد و 3 تقدیر هم توسط سازمان زیباسازی انجام میشود.
او در مورد شرکتکنندگان در این جشنواره افزود:«در این دوره عکاسان حرفهای بهندرت شرکت کرده بودند و بیشتر جوانان علاقهمند به عکاسی شرکت کردند. واقعیت این است که نگاه عکاسی مهم است نه ابزارش. هر کسی که عاشق عکاسی است میتواند تواناییهایش را در قالب عکاسی منعکس کند. ما میخواهیم نگاه دیداری و بصری مردم را تقویت کنیم.یعنی چیزهایی را که دیده نمیشود توسط دوربین قابل دیدن کنیم.»
نخستین مسابقه عکس «برگریزان تهران» توسط انجمن عکاسان ایران با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران به دبیری ساعد نیکذات برگزار شد.
زمان دقیق مراسم اختتامیه این رویداد نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.
قادرآشنا، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصویب بیمه بیکاری هنرمندان نمایشی در هیأت دولت را گام اجرایی درراستای حمایت ازخانواده تئاتر کشورعنوان کرد و تأکید داشت وزارت ارشاد از افزایش بودجه تئاتر قطعاً حمایت میکند.اومی گوید: ما با هنرمندان همدردیم اما به علت محدودیت منابع تخصیصی،توازنی بین حمایتها و خسارتهای وارده وجود ندارد./سایت وزارت ارشاد
سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی از نمایشگاه نقاشی «آل علی علیهم السلام» دیدن کردند. /مهر
محسن چاوشی خواننده موسیقی پاپ، مخاطب همه شعرهای کتاب جدیدش«این عشق هیولایی» را یک نفر عنوان کرد و گفت من از عشق نوشتم و خواستم شما هم «عشق» را بخوانید. /مهر
به گفته سیدسعید بدیعی دبیر پنجاهمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد: «با وجود پیشبینیهایی که تصور میشد بهدلیل شیوع این بیماری آثار کمی برای جشنواره فیلم رشد ارسال خواهد شد، با استقبال کارگردانان و تهیه کنندگان زیادی از کشورهای مختلف جهان روبهرو شدهایم و براساس آمار و اسناد موجود، از ۱۱۰ کشور فیلم دریافت شده است./ایرنا
دبیرخانه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار نامزدهای کسب جایزه در چهار بخش مستند «نهضت جهانی مستضعفین»، «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس»، «پایش و پالایش اجتماعی» و «فیلمنامه» را اعلام کرد. یازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» با دبیری نادر طالبزاده از ۱۱ تا ۱۹ دی بهصورت آنلاین برگزار میشود./ایرنا
فیلم سینمایی لب خط با بازی جمشید هاشمپور و به نویسندگی و کارگردانی علی جبارزاده متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد. این فیلم دومین تجربه کارگردانی جبارزاده در بستری اجتماعی با رگههای طنز روایت میشود. همچنین فیلم سینمایی «نارگیل» به کارگردانی سید داود اطیابی متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد./ایرنا
سینماهای حوزه هنری در۱۹ استان کشور بازگشایی شدند و هم اکنون در دسترس مخاطبان قرار دارند. برنامه اکران این سینماها مطابق با فیلمهای در حال نمایش گذشته، برقرار است و بزودی با تصویب شورای صنفی نمایش، اکران فیلمهای جدید آغاز خواهد شد. قرار است فیلمسینمایی «دیدن این فیلم جرم است» به تهیهکنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی رضا زهتابچیان از چهارشنبه ۱۷ دی ماه به طور همزمان در سینماهای ۱۹ استان کشور توسط مؤسسه پخش بهمن سبز اکران شود/ایرنا
به گفته ایوب دهقانکار، رئیس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران 18 دی ماه آغاز ثبتنام دانشجویان، طلاب و اعضای هیأت علمی دانشگاه برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب (بن کتاب) است./ایسنا
محمد مجلسی - مترجم نامدار کشورمان یکشنبه 14 دی ماه در ۸۷سالگی درگذشت. /ایسنا
انیمیشن «The Gools» به کارگردانی فرزاد دالوند از کشور چین مجوز نمایش گرفت. این انیمیشن ایرانی با نام چینی «بز کونگفو کار» قرار است تا آگوست ۲۰۲۱ (اواسط تابستان) در سینماهای چین اکران شود. /ایسنا
حوزه هنری انقلاب اسلامی، جمعه نوزدهم دی ماه، میزبان همایش ادبی «فخرایران»، بزرگداشت شهید محسن فخریزاده است. در این همایش، شاعران مطرح کشور، اشعاری را که درباره شخصیت شهید و در رثای این دانشمند سرودهاند، ارائه میکنند./ایرنا
بخش هنر بدن و حرکت (فیزیکال-تئاتر) با مدیریت یاسر خاسب به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اضافه شد.این بخش که بهصورت مجزا همزمان با جشنواره سی و نهم در جزیره کیش برگزار خواهد شد، طی فراخوانی در ۲ بخش تک نفره (سولو) و ۲ نفره (دوئت) از متقاضیان دعوت به ثبتنام کرد./روابط عمومی
حسین مسافر آستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اعلام کرد استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی سالنهای تئاتر برای حضور مخاطبان را در قالب یک روش پیشنهادی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه داده و منتظر پاسخ هستند./مهر